Hitta Nemo

Hej!
 
Nu var det ett tag sedan jag uppdaterade här, har hunnit hända en del antar jag. Är i alla fall på plats i Sydney och har varit det i ca 2 veckor.
Sista utflykten i Carins var helt fantastisk. Det var alltså en båttur ut till det stora barriär revet, där fick vi testa på att dyka. Dykningen var har häftig som helst, var lite obehagligt i början innan man förstod hur man andades rätt å så, men när man väl fått ordning på det så var det grymt. Skulle gärna dyka igen! Efter vi dykt så fick man snorkla runt över revet, även det var en upplevelse. Helt klart den bästa snorklingen under denna resan!
 
Efter vi hade plaskat runt i vattnet några timmar så var det dags att se revet från ovan. Jag, Emma och två andra fick ta plats i en helikopter som flög runt oss över revet. Även det var häftigt.
Överlag var Cairns ett trevligt ställe, dock väldigt varmt och fuktigt!
 
Nåja, nu är jag i Sydney och har flyttat in i ett hur med 8 andra personer. Delar rum med en fransktjej som är väldigt trevlig. Området jag bor i heter Surry Hills och ligger bara 10 min i från centralen. Från centralen kan jag ta ett tåg till skolan som tar ca 35 min.
Än så länge känns skolan bra, har bara varit där en vecka men det verkar vara bra kurser. Trots att jag lyckades välja level 3 i stället för level 1.. Men under introduktionerna till kurserna har det ändå kännts bra då jag är bekant med de olika ämnerna sedan tidigare.
Ska försöka uppdatera här lite oftare.. Ska bara försöka komma in i vardagsrutinerna igen, är svårt när man varit ledig i drygt 2 månader :P
Sen springer tiden i väg, har varit här i exakt en månad och det innebär att Andreas kommer hit om precis en månad, vilket känns väldigt bra. Jag har bokat flyg till Byron Bay, så där ska vi spendera en vecka! Ska bli trevligt att se detta ställe då alla pratar väldigt bra om det.
 
Nu ska jag där emot göra mig i ordning och åka ut till Manly Beach, solen skiner för första gången på några dagar här i Sydney. Får ta å passa på innan hösten kommer ;)


Kommentarer
anki

Ser och hör att du har det bra. Ser underbart ut på alla bildet. Stora kramar till dig
anki


2014-03-10 @ 08:24:22


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sophieisydney.blogg.se

En blogg om livet som utbytesstudent, innan, efter och självklart under tiden i Sydney, Australien

RSS 2.0