Fraser Island

Hej! Nu har vi återvändt till Noosa igen efter att vi har spenderat 2 dagar på Fraser Island. Denna ö är världens största sand Ö. Det går även att finna väldigt många olika slags naturtyper där, exempelvis regnskog, högland, sanddyner, torra skogar och säkert lite till.
Vi började dagen med att bli upphämtad av en mycket pratglad medelålders dam som pratade konstant om allt och ingenting. Det var jag, emma och 5 personer till. Peggy som guiden hette körde oss i en 4WD bil (googla) där hon såklart plus en annan satt där fram, vi andra fick snällt sitta på bänkar där bak. Till en början gick de ok men sen blev det extremt skumpigt.
Hon körde oss ca 2 timmar på en strand, denna sträcka var mellan Noosa och Rainbow beach. Otroligt vackert, det är mäktigt att åka bredvid havet, det är otroligt respekt givande.
När vi efter många om å men (på ett ställe fick vi vänta i 30 min på att kunna köra vidare, vattnet var tvunget att dra sig undan annars var risken stor att bilen sjönk ner i kvicksand...) anlände till Rainbow beach så tog vi färjan över till fraser, där återstod några fler timmar i bil innan första stoppet. Det var ett gamal skelett från en båt, kommer dock inte ihåg historien om det men de hade stått där från 2 världskriget.
In i bilen igen och vi åkte alla dessa skumpiga vägar fram å tillbaka, Peggy körde som en galning och vi hoppade runt i bagaget. Tillslut anlände vi till stället där vi skulle sova över natten, en campingplats. Denna campingplats ägs och drivs av Suncoast university. Ett simpelt ställe med endast de nödvändigaste sakerna. Vi blev i alla fall serverade mat (välbehövt) och blev introducerade för ett annat gäng. Det var ett gäng med störstadels engelsmän. Kvällen spenderades med kortspel och goon (bag in Box, billigt sådant 4 liter för endast 10 dollar :)).
Tro det eller ej så sov man bra i tälten, detta berodde nog på de skumpiga bilturerna samt mycket sol.
Denna dagens spenderades oxå mestadels i en skumpig bil men vi fick även se otroligt vackra platser. Två sjöar på fraser Island, kommer dock inte ihåg namnen nu, återkommer med detta. Det var i alla fall fantastiskt skönt att bada då de var väldig varmt i dag . Klockan 1730 återväde vi till Noosa, trötta och lagom möra.
I morgon åker vi vidare, så ska försöka sova mycket i natt då nästa natt kommer spenderas på en buss!

Bokade precis dykning å helikoptertur i carins... Glömde säga att vi ska dyka vid de stora barriärrevet hur coolt?
Något som inte e så coolt är att jag har halsfluss å ögoninflammation, men lite antibiotika på de så är de snart ur världen!