Bye bye love

Hejsan!
Nu sitter jag på tåget som skall ta mig till köpenhamns flygplats, lyxade till det med första klass idag. Vet dock inte riktigt vad det gjorde för skillnad förutom att min väska fick en egen plats!
Klockan 18:00 lyfter planet från Kastrup, det planet kommer ta mig till London där jag kommer få göra en smärre språngmarsch från terminal 5 till terminal 3.. Låter ju inte speciellt farligt, men där är ruskigt stort och har endast 1,30 h på mig att byta. Menmen, det ordnar sig alldeles säkert. Nästa plan kommer sedan ta mig till Hong Kong där jag snällt kommer få spendera 8 timmar innan nästa plan tillslut tar mig till Sydney. En liten nätt resa på dryga 40 timmar (inklusive resan från Halmstad då). Antar att det kommer vara värt det!
 
Landar i alla fall klockan 12:15 på torsdag i Sydney, kommer sedan bege mig hem till Hanna där jag kommer spendera en natt. Dagen efter det är det dags att bege sig upp i det blå igen, denna gången med något mindre packning. Ska då flyga från Sydney till Brisbane där jag skall möta upp Emma.
Vi kommer spendera en natt i Brisbane innan vi påbörjar vår resa längst östkusten. Första stoppet är Noosa, detta ställe har jag hört mycket bra om och det skall vara himla vackert. Ser fram emot att spendera några lugna dagar där innan vi beger oss till Fraser Island där vi ska tälta.. Ser fram emot att gosa med jätte spindlar och diverse andra trevliga djur!  Efter Fraser beger vi oss ännu högre upp i Aussieland, vårt slutgiltiga mål är Cairns och det stora barriärrevet, men innan dess kommer nog diverse andra fantastiska ställen upplevas. Där bland Airlie beach (ursäkta stavningen). Kan även meddela att vi kommer få spendera väldigt många timmar på en buss, både dag och natttid. Förmodligen är det värt det.
Ser fram emot dessa veckor längst kusten innan det blir att åka tillbaka till Sydney för surf camp och introduktions vecka för skolan!
 
Trots att det alltid är jobbigt att säga hejdå till alla där hemma så vet jag att detta kommer bli riktigt kul. Ska framför allt bli skönt att slippa denna förbaskade snö :)
 
Hej på er, skriver igen när jag befinner mig på ett ställe med WiFi!
 


Kommentarer
Emma

Ååå Sophie jag är snäppet avund! Den 40h resan framför dig är så värt det. Minns jag rätt så är det Hongkong som iaf har gratis internet;) händer inte på alla flygplatser. Ska läsa bloggen och följa din resa!

2014-02-04 @ 14:22:41
URL: http://emmastinas.webblogg.se
Bouse

låter grymt spännande! Res väl! =)

2014-02-04 @ 14:54:46


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sophieisydney.blogg.se

En blogg om livet som utbytesstudent, innan, efter och självklart under tiden i Sydney, Australien

RSS 2.0