Att söka visum

Hejsan!
 
Har precis skickat i väg en förfrågan om vad flygbiljett till Sydney skulle kosta mig, vill såklart ha en ombokningsbar biljett samt avbeställningsskydd. Känns som om det är ett måste när man skall åka till andra sidan jordklotet, man vet inte vad som händer eller om man inte trivs. Eftersom det handlar om så mycket pengar så känns det extra viktigt, jag lär få räkna med att flygbiljetten kostar minst 10500 kr, inte något man bara slänger upp.
 
När det kommer till visum så är det lite meckigt, satte mig och började fylla i formuläret innan men det visade sig att det inte går att söka ännu på grund av att det är mer än 124 dagar kvar till terminsstart.
Terminen i Sydney börjar den 3 Mars och slutar den 6 Juli, dock så är det en obligatorisk vecka innan skolan börjar. Det känns väldigt bra, då får man chansen att både lära känna andra stundeter och skolan.
 
Min plan är att åka ner den 3 februari, kanske resa runt lite i Australien om ekonomin tillåter annars blir det till att lära känna Sydney, tror inte det skulle skada då Sydney är något större än både Halmstad och Malmö..
 
Ska i nästkommande inlägg berätta vilken skola jag skall studera vid samt vad jag ska läsa för kurser.
 
Hej så länge
 
/ Sophie
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sophieisydney.blogg.se

En blogg om livet som utbytesstudent, innan, efter och självklart under tiden i Sydney, Australien

RSS 2.0