Sunshine coast

Hej!
Just nu befinner jag mig i ett fuktigt och varmt Noosa. Har spenderat två nätter här och ska sova en natt till innan vi åker vidare, dock kommer vi tillbaka för en natt till här sen.
Noosa är en väldigt vacker och mysig liten kuststad. Dock är här väldigt exklusivt, visar bilder sen när jag har tillgång till min dator. Trots denna lite lyxigare omgivning är här väldigt mysigt och gemytligt, kryllar även av backpackes. Det har varit något varierande väder. I går regnade det i stort sätt hela dagen. Men när det tillslut blev lite uppehåll promenerade vi längst havet till national parken. Det var en väldigt backig väg, många branta backar. Dock fantastiska vyer och mycket surfare. Är glad att vi gick denna väg en molnig dag, var fruktansvärt varmt och kvavt ändå.
Idag har vädret varit underbart, 30 grader varmt och i stort sätt klarblå himmel. Peppar peppar ta i trä, men jag har ännu inte bränt mig. Har varit väldigt duktig med solskyddsfaktor :D
I morgon går somsagt resan vidare mot Fraser Island, har inga förväntningar överhuvudtaget men har hört att det ska vara hur fint som helst.  På fraser spenderar vi ett dygn, en natt i tält hehe.. Efter det återvänder vi toll Noosa för en natt innan vi sätter oss på nattbuss (17h) till airlie beach. Där ifrån ska vi åka på två dagsutflykter, en med segelbåt och en annan med en något snabbare båt. Från dessa båtar ska vi snorkla och kolla på vacker natur. Efter några dygn där tar vi en dagsbuss (10h) till Cairns. Där ska vi åka ut till det stora barriär revet, förhoppningsvis ska vi testa på att dyka, tror att revet visar sin bästa sida några meter under ytan. 
Som ni ser har vi några intensiva dagar framför oss, men om vädret är på vår sidan kommer det helt klart vara värt alla dessa timmar på buss. Är ju dessvärre regnsäsong här uppe, men om vi har tur Har de inte riktigt kommit igång ännu eller att de bara handlad om enstaka skurar. Ser just nu lovande ut!

Allt är bara fint här på andra sidan jorden, försöker hitta boende i Sydney men eftersom wi-fiet är kasst så är det svårt. 

Nu ska jag snart sova, lovar att slänga upp bilder sen!

Kram


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sophieisydney.blogg.se

En blogg om livet som utbytesstudent, innan, efter och självklart under tiden i Sydney, Australien

RSS 2.0